Lydia Siderius

FUNCTIE:

Creatief strateeg

Creatief strateeg, BAAS in tekst en ‘influencer’; dát is Lydia. Die laatste lichten we graag nog even toe: in het dorpje Menaam verbouwt ze (eigenhandig, met haar man) een postkantoor uit 1906 tot ultiem droomhuis. Die verbouwing documenteert ze via Instagram, waar inmiddels ruim 12.000 mensen (and counting) meegluren. Ze wordt daardoor zelfs wel eens herkend op straat.

Ondertussen ‘bouwt’ ze bij BAAS het liefst aan toffe en verbazende campagnes, want als er iemand creatief is, dan is Lydia het wel. Het ene na het andere ludieke idee slingert ze op tafel en voor je het weet staat er écht ergens een gigantische kraan waarmee je kunt grijpen naar een fietshelm (ja, geen grap). Social formats of een contentstrategie nodig? Bij Lydia moet je zijn.

Met Lydia is het nooit saai, dat is een ding dat zeker is, en als ze ons kantoor binnenloopt, zijn we áltijd nieuwsgierig naar wat ze onderweg beleefd heeft. Als werkende moeder van twee met dus dat klushuis leerde Lydia als geen ander om haar tijd goed te benutten. Efficiënt werken? Dat kan ze. In de rol van redacteur, copywriter en contentmarketeer groeide Lydia afgelopen jaren uit tot een ware communicatieprofessional. Haar nieuwsgierigheid gebruikt ze het liefst om mensen het hemd van het lijf te vragen. Interviewtechnieken? Check! Die drie studiejaren in Zwolle waren heus ergens goed voor.

Fun fact: Lydia kent alle liedjes van Suzan & Freek uit haar hoofd en blèrt deze (maar ook andere liedjes) het liefst ongegeneerd mee tijdens het autorijden. Bij BAAS doen we niet aan carpoolen, dat begrijp je.

Fun fact 2: Op de middelbare school had ze wiskunde B én D in haar vakkenpakket, maar ze koos er toch voor om Journalistiek te gaan studeren en ruilde cijfers voor woorden in.

Bekijk meer werk

Bekijk