We hebben het op school ooit allemaal geleerd: schrijven. Maar toch is het opschrijven of vertellen van een verhaal in de juiste woorden een vak apart. Onze tekstschrijvers kunnen boeien, informeren, activeren en soms zelf emotioneren. Met heel veel of juist heel weinig woorden maken ze iets in je los. Woorden krijgen een extra lading. En nee, dat is geen toeval. Als geen ander verplaatsen zij zich in jou, of je doelgroep. Om zo precies die ene juiste snaar te raken.
Je kunt er niet zonder: als je als bedrijf iets wilt vertellen, heb je woorden nodig. Meestal op papier of in elk geval op je scherm. De juiste woorden vinden, is soms uitdagend en een frisse blik van een specialist van buitenaf kan juist dan nieuw inzicht geven of verbazen. Of het nu gaat om een informatieve landingspagina, overtuigende advertentietekst of grappige socialpost: de juiste woorden verbinden je met je doelgroep.
Daarvoor is een nauwe samenwerking essentieel en een goed doordachte strategie de basis. Wat zijn jouw doelen? Wie is je doelgroep? Wat wil je met een tekst bereiken? Onze tekstschrijvers verdiepen zich in jou en jouw bedrijf. In alles wat je zegt én niet zegt – zij kunnen lezen tussen de regels door. Zo komen ze tot een resultaat waarvan het voelt alsof jij het had kunnen schrijven – maar dan beter.
Van persoonlijke interviews om mensen tot flyer- of brochureteksten. Van campagneslogan tot manifest of magazine. Van webtekst tot social media of advertentietekst. Van pers- of nieuwsbericht tot brief. Teksten komen in vele vormen en maten (lees: woord- en zinlengtes). Allemaal hebben ze een doel en zijn ze onderdeel van een groter geheel. Het vinden van de juiste tone of voice, die veel meer dan wel of niet tutoyeren beslist, is een ware puzzel. En toch lukt het ze. Keer op keer. Jouw DNA in woorden gevat, zodat alles wat je uitdraagt naadloos aansluit bij wie je bent.
Tekstschrijven is altijd maatwerk. Het platform, de doelstelling en doelgroep: samen bepalen ze de benadering. We zoeken naar de juiste invalshoek voor je boodschap en de juiste activatie. Dat de interpunctie klopt staat buiten kijf, net als dat we voor online teksten rekening houden met SEO. Zo vertellen we jouw verhaal niet alleen inspirerend, maar ook effectief.