Strategie

Hoe jij jouw doelstellingen behaalt

Het is het eerste waar je aan zou moeten denken, en toch ontdek je dat vaak pas als er al van alles is en loopt: jouw marketing- of communicatiestrategie. Vol enthousiasme ben je begonnen, maar: waar wil je naartoe? Hoe positioneer je jouw bedrijf in de markt? Waar onderscheid jij je in? Wat wil je uitstralen? En wie zijn je concurrenten? Samen zorgen we voor eens en voor altijd voor dat alles wat je doet en communiceert ook écht bijdraagt aan jouw bedrijf. Schieten met hagel? Daar doen we bij BAAS Marketing & Communicatie niet aan. Een sterke strategie geeft duidelijkheid, richting en houvast. Onmisbaar als jij je bedrijf en doelen serieus neemt.

Jouw doelgroep in beeld

Wie is jouw doelgroep? Waar vind je hen? En wat vertel je ze precies om te zorgen dat ze voor jou kiezen – als partner of als klant? Voelen ze weerstaand, of gaan ze juist ergens op aan? En hoe speel je dan daar dan op in? Samen met jou en je collega’s gaan we in een strategiesessie op zoek naar de antwoorden op deze (en meer) vragen. Jullie kennis is daarbij onmisbaar, want jullie kennen de markt, (potentiële) klanten en bedrijf het beste. Door te onderzoeken, vragen te stellen, te praten en te luisteren halen we informatie op. Daar gaan we mee aan de slag.

Een strategiedocument als communicatiebijbel

Al die antwoorden en informatie vatten we samen in één overzichtelijk document; het strategiedocument (of: jouw communicatiebijbel). We presenteren en bespreken dit document met je en zetten hiermee koers naar jouw doelen. Alle content of middelen die hierna gemaakt worden, kun je toetsen aan de strategie. Ook denken we altijd na over hoe we jouw boodschap het beste kunnen verspreiden. Waarom is bijvoorbeeld dat ene dorpskrantje wel interessant, en de ander niet? En welke kansen liggen er op het gebied van online marketing? Al deze informatie nemen we mee in het document.

Huisstijl

Als de strategie ligt, nemen we je huisstijl onder de loep. Straalt die uit wie je bent? Roept hij het juiste gevoel bij de doelgroep op? Is-ie herkenbaar? En geven de vormen of elementen genoeg vrijheid om ermee te kunnen verrassen of op te vallen? Als onze gezamenlijke conclusie is dat hij niet werkt of er elementen ontbreken, doen we een voorstel voor een nieuwe huisstijl waarin het hele plaatje klopt. Zo komt jouw boodschap nog beter uit de verf!

Van tekst tot video

In de strategie staat beschreven hoe we samen jouw marketing- of communicatiedoelstellingen gaan behalen. Een van de uitkomsten die we nu al met je kunnen delen? Structureel communiceren. Daarom werken we de strategie uit in communicatiemiddelen. De basis is altijd de website of een landingspagina. Is die er nog niet, dan zorgen we dat-ie er komt. We vertellen jouw verhaal in woord en beeld, dat betekent dat we pakkende teksten schrijven die informerend, amuserend of activerend zijn, of een combinatie van die drie, afhankelijk van het platform of middel waarop ze gebruikt worden. Of er nu een (print)advertentie, video of magazine nodig is: wij helpen je met de uitvoering. Zo ondersteunen we bijvoorbeeld ook Bureau Schmidt in strategie én uitvoering. Bekijk hier de case.

Sociaal op social media

Een van de plekken waar je eenvoudig structureel zichtbaar kunt zijn, is sociale media. Dé plek om te laten zien wie je bent en wat je kunt. Maar, wat deel je dan? Veel bedrijven beginnen enthousiast, maar lopen al snel vast: bang voor herhaling, geen idee wat te delen en of het relevant is. Om dat makkelijker te maken, ontwikkelen we een contentstrategie met (online) formats. Een (social media) format is content die herkenbaar, uniek en seriematig is. Belangrijk is dat de content leuk, interessant of informatief is voor jouw doelgroep. Het geeft je de mogelijkheid om jouw expertise te delen en te laten zien waarin jij je onderscheidt. Ook kun je hierin bouwen aan je werkgeversmerk. De formats geven houvast  en zijn makkelijk te vullen. De bijbehorende contentkalender zorgt voor een fijne afwisseling. Hulp nodig bij de uitvoering? Geen probleem! Onze social experts inspireren je graag.

De formats zijn altijd maatwerk en bedenken we op basis van jouw bedrijf, DNA en dienstverlening, waardoor de identiteit van jouw organisatie online naadloos aansluit bij de offline werkelijkheid. Door in beeld en inhoud één lijn te trekken en consistent structureel te communiceren, word je op den duur als afzender herkend en bouw je ook online aan een sterk bedrijf!

Bekijk meer werk

Bekijk