Positionering en naamsbekendheidscampagne

Werkcentrum Fryslân werkt voor jou

Klant

Fryslân Werkt

Locatie

Leeuwarden

Verbaasd met

Appeltaartwaardige inzet, creativiteit en hulp

Diensten

Concept en campagne Grafische vormgeving Tekst, Online Marketing

Door heel Nederland openen werkcentra, en dus ook in Friesland. Hartje centrum, aan de Stationsweg in Leeuwarden, opende op 9 oktober Werkcentrum Fryslân: de plek voor al je vragen over werk. Stap je binnen, dan helpen ze je verder. Wat dat betreft lijken ze op ons: want toen Fryslân Werkt bij ons binnenstapte, deden wij niets minder voor hen.

Campagneconcept met Fries tintje

Fryslân Werkt vroeg ons een positioneringsconcept te bedenken voor het werkcentrum. We kregen vrijheid in woord, maar restricties in beeld: Werkcentrum Fryslân is onderdeel van een keten van werkcentra en er lag al een landelijke identiteit. Om de centra toch een eigen karakter te geven, mag elke vestiging een eigen regionale identiteit ontwikkelen – binnen gekregen kaders, van verschillende kleurpaletten en elementen.

Maar BAAS zou BAAS niet zijn als we binnen die gekregen kaders de randjes niet opzochten. Om te verbazen, maar bovenal om het een Friese sfeer en gevoel te geven.

We bedachten een concept: Werkcentrum Fryslân werkt voor jou, en gaven het een gezicht. Een Fries gezicht. Nuchter en echt, met echte Friezen op de foto en aansprekende vormgeving. Want wat de meegeleverde fotografie miste, was herkenbaarheid en een Fries tintje. In ons eigen netwerk gingen we daarom op zoek naar ‘modellen’ en aan onze vastflexibele collega Kevin de taak onze visie door te vertalen naar spontane, toegankelijke beelden.

Lees meer

Lees minder

Van webdesign en signing voor het pand tot notitieblokjes

Het concept en de stijl, waaronder het vormensysteem, vertaalden we door naar een webdesign en we schreven de bijbehorende webteksten. Dat pakket leverden we bij Addnoise aan, die de ontwikkeling op zich nam. Het eindresultaat bewonder je op werkcentrumfryslan.nl. Mooi hè?

Daarnaast ontwierpen en verzorgden we de signing op het pand, (online) advertenties en advertentieteksten, een explainer video, posters, flyers, kaartjes, pennen, notitieblokjes, correctbooks én photobooth-bordjes, banners en kubussen voor de officiële lancering van het werkcentrum. Tijdens het hele proces stonden we ze bij met advies en ondersteuning. Zo dachten we mee over de middelinzet en de invulling van de opening, waarvoor we ook de dagvoorzitter en photobooth regelden.

Lees meer

Lees minder

Lancering fysiek en digitaal werkcentrum

Op 9 oktober opende het fysieke én digitale werkcentrum. Wij waren erbij om de dag in foto en video vast te leggen en waren we vliegende keep voor álle denkbare regeldingetjes. Ondertussen klonk op kantoor het startschot voor de online campagne, die op Google al na een week tweehonderdduizend vertoningen, 237 klikken en dertig ingevulde contactformulieren opleverde tegen een CPM van €0,83. Op Meta bereikten we in de eerste week 79.558 accounts. Een mooie score!

Alles bij elkaar resulteerde in een héle blije klant, die niet alleen elke BAAS die meewerkte hoogstpersoonlijk bedankte, maar een week later ook nog een zelf gebakken appeltaart en kaart met lieve woorden langsbracht.

Lees meer

Lees minder

Bekijk meer werk

Bekijk