Vooruit met duurzame energie – en een nieuwe huisstijl

Klant

Ventolines

Locatie

Almere

Verbaasd met

Invloeden van toen, nu én straks

Ventolines bouwt aan een wereld waarin hernieuwbare energievoorzieningen niet alleen CO2-uitstoot verminderen, maar ook economische en maatschappelijke waarde creëren. En dat voor iedereen. Dat doen ze al sinds 2007. Vooroplopend steken ze hun hoofd boven het maaiveld uit. Dat ze wind vangen, vinden ze niet erg. Sterker nog: ze doen het erom. In hun zoektocht naar een vernieuwde huisstijl blies diezelfde wind ze naar BAAS en met minstens zoveel ambitie gingen wij aan de slag!

Vooruit met duurzame energie

Sinds de oprichting is het bedrijf flink gegroeid: Ventolines begon met energie uit wind, maar is inmiddels veel meer dan dat. Met zo’n honderd medewerkers werkt het bedrijf dagelijks aan projecten op het gebied van wind- en zonne-energie, energieopslag en systeemintegratie. Ze maakten naam met grote projecten zoals Windpark Westermeerwind, Windpark Fryslân en Windplan Groen – inclusief het Gesloten Distributiesysteem Groen.

Geen blank canvas, wel complementair

Afgelopen jaren is het bedrijf flink gegroeid. In medewerkers, in werkzaamheden én in werkomgeving. Hun kennis en expertise zetten ze niet alleen meer binnen Nederland in, maar internationaal. En dat wordt de komende jaren alleen nog maar meer.

De nieuwe huisstijl moest niet alleen mee kunnen in die groei, en de groei die nog komen gaat, maar ook tijdloos zijn én de historie omarmen. We startten daarom niet met een blank canvas, zoals eigenlijk altijd het geval is. Nee, het logo, de basis van de stijl, bleef onaangeroerd. Het werd ontwikkeld door een van de oprichters van Ventolines, Jelma de Groot en heeft, naast dat herkenbaar is, veel emotionele waarde. Challenge accepted! 

We gingen op zoek naar verbinding, tussen nieuwe en oude ingrediënten. Met een nieuw fris, ambitieus en duurzaam kleurenpalet (dat niet alléén groen is!), toekomstbestendige fonts, custom iconen en elementen is de cirkel weer rond. De huisstijl is toekomstproof mét een vleugje historie.

Lees meer

Lees minder

Een huisstijlhandboek voor houvast

De stijl, te maken combinaties, uitleg en meer zetten er vervolgens op papier in een huisstijlhandboek. Zo weten ook andere vaste partners weten wat te doen, én wat niet.

Zelf mochten we ook al flink met de nieuwe stijl aan de slag: van beursstands, visitekaartjes, factsheets, insteekmappen en keycords tot slides voor de corporate presentatie, roll-up banners en merchandise.

De nieuwe middelen stralen dezelfde ambitie en professionaliteit uit als Ventolines zelf, en is óveral te zien. Op grote, internationale beurzen, op het hoofdkantoor in Almere en binnenkort ook online. Want de volgende uitdaging ligt al voor ons klaar: het webdesign van de nieuwe site. Vooruit met duurzame energie!

Lees meer

Lees minder

Bekijk meer werk

Bekijk