Klant
Bureau Schmidt
Locatie
Leeuwarden
Verbaasd met
Een verfrissend nuchter campagneconcept
Diensten
Strategie Concept en campagne, Videografie, Online marketing
Team
Nieuwe medewerkers aantrekken gaat steeds lastiger. Of ging, in het geval van Bureau Schmidt. Voor het ingenieurs- en adviesbureau bedachten we een verfrissend nuchter campagneconcept dat écht laat zien hoe het er binnen het bedrijf aan toegaat. Door ‘Borrelpraat’ krijg je een uniek kijkje binnen het bedrijf nog voordat je gesolliciteerd hebt. Zo krijg je alvast een beeld van je (potentieel) nieuwe werkplek en collega’s. Dat het z’n vruchten afwerpt, is dan ook een proost waard!
Het videoformat ‘Borrelpraat’ is geïnspireerd op de altijd gezellige vrijdagmiddagborrels bij Bureau Schmidt. Per aflevering komen er twee medewerkers aan het woord, die onder het genot van een borrel en borrelnootjes vragen beantwoorden over de sfeer binnen het team, de werkzaamheden die ze doen én waarom ze zo trots zijn om te werken bij het bedrijf. Want wie kent het bedrijf nou beter dan de medewerkers zelf? Borrelpraat biedt een echt ‘kijkje in de keuken’.
Naast de hoofdvestiging in Leeuwarden reisden we voor de opnames af naar Groningen, Zwolle en Heerhugowaard. Na het opnemen en editen, werden de video’s online gedeeld met het grote publiek. We maakten een aparte landingspagina met de url: komdanbijons.nl. Weer eens wat anders dan de standaard ‘werken bij’-pagina.
Door het delen van korte trailers zorgen we via organische en gepromote social media content en een online campagne voor extra bereik en verkeer. Ben je enthousiast geworden van de video? Dan kun je direct doorklikken naar de vacatures om te solliciteren. Eerst eens offline kennismaken? Dan ben je bij Bureau Schmidt van harte welkom voor een kop koffie. Óf een borrel!