Concept en campagne

Bij BAAS Marketing & Communicatie in Leeuwarden bedenken we de tofste concepten

Je hebt een verhaal te vertellen. En niet zomaar een verhaal, maar écht een goed verhaal. Je moet er alleen ‘nog even’ de woorden voor vinden. Want in een paar woorden jouw concept niet alleen verpakken, maar ook verkopen, zodat jouw doelgroep niet alleen in één oogopslag weet wat je te bieden hebt, maar er ook enthousiast over wordt? Dát is een uitdaging. Eén geluk voor jou: het is precies de uitdaging waar we bij BAAS Marketing & Communicatie warm voor lopen.

Een sterk (campagne)concept

Of je nu iets tofs in handen hebt waar íedereen van moet weten of bewustzijn & gedragsverandering wilt creëren: het begint allemaal bij de basis. Een campagneconcept dat verrast of schuurt, opvallend, aantrekkelijk en bovenal aansprekend is voor jouw doelgroep en past bij jouw bedrijf. En of het nu gaat om een activatiecampagne, merkpositioneringscampagne, arbeidsmarktcampagne  of gedragsveranderingscampagne: wij helpen je graag verder.

Informatie verzamelen, brainstormen en de conceptpresentatie

Om een sterk campagneconcept neer te kunnen zetten, moeten we eerst een aantal dingen weten. Wat is je doel? Wie is je doelgroep? Wat is je boodschap of thema? Welk budget heb je en welke middelen wil je (sowieso) inzetten? Met die informatie gaan wij brainstormen om zo tot één of twee sterke en verassende (campagne)concepten, het ‘haakje’, te komen. Die concepten werken we daarna uit in tekst en beeld. Deze eerste opzet presenteren we aan je, waarna jij mag kiezen en feedback kunt geven.

De perfecte middelenmix

Vervolgens werken we het gekozen campagneconcept verder uit en bedenken we de beste middelenmix voor het budget. Van televisiecommercial tot radiospot, podcast, animatie, 3D-tour, busreclame, magazine, infographic, on- en offlineadvertenties, abri’s, koffietafelboek, kaartjes of sokken: je kunt het zo gek niet bedenken, maar als het bijdraagt aan het behalen van jouw doelen, bedenken én maken wij het. Met een team van strategen, tekstschrijvers, grafisch vormgevers en online marketeers en een vaste flexibele schil zijn we van alle markten thuis.

Een strakke uitvoering

We maken een planning waarin we alle middelen verspreiden over de (campagne)periode om het concept goed te kunnen laden en starten met het schrijven van de benodigde teksten. Van script tot interview, web- of advertentietekst. Ook maken we een shotlist of draaiboek, plannen we draai- en shootdagen en doen we de art directie daarbij. Daarna maken onze grafische vormgevers de middelen op.

Optimaal resultaat uit jouw online marketingcampagne

Natuurlijk zorgen we dat alle tags en Analytics goed ingesteld staan, zodat we precies het effect kunnen meten, monitoren en waar nodig kunnen bijsturen, om het online campagneresultaat te optimaliseren. Dat jouw campagne een doorslaand succes wordt, laten wij niet aan het toeval over.

Leuk feitje: Wist je al dat onze campagne voor Windpark Fryslân de grootste burgerparticipatiecampagne van Europa ooit is? Bekijk de case!

Bekijk meer werk

Bekijk