Heeft jouw project communicatie nodig? Wil je een groep mensen ergens over informeren? Hen activeren? Of hun gedrag veranderen? Wij denken met je mee. Samen bedenken we wie je op welk moment in het proces moet betrekken en hoe je hen bereikt om je project soepel te laten verlopen én je doelen te bereiken.
Weet je wel wie je doelgroep is, maar niet waar je ze kunt vinden? Twijfel je wanneer of hoe vaak je moet communiceren? Heb je geen idee via welk middel je boodschap het beste overkomt? Of weet je eigenlijk helemaal niet wat de mogelijkheden zijn? Met jarenlange ervaring in de communicatiewereld adviseren onze specialisten je graag over hoe jij effectief, doeltreffend en passend kunt communiceren.
Of je nu bijvoorbeeld inwoners, leden of collega’s wilt informeren, laten participeren of wilt activeren: onze communicatieadviseurs helpen én inspireren je graag. Want naast die ene (dorps)krant, brief of bijeenkomst zijn er vaak nog veel meer plekken of middelen te bedenken om jouw doelgroep te bereiken.
Zo kan bijvoorbeeld in het geval van energiearmoede de voedselbank of een deelstation een hele interessante plek zijn om je boodschap te verspreiden. En een stoffige informatiebijeenkomst waar altijd dezelfde groep aanwezig is (of sterke voorstanders, of juist mensen met veel weerstand), kun je in een ander jasje gieten, om zo een andere doelgroep te bereiken. Dat deden we al eens voor gemeente Waadhoeke, bijvoorbeeld. Bekijk hier de case.
Als we (samen) de doelen bepaald hebben en het proces bekend is, schrijven we een communicatieplan. Daarin schrijven we de doelen en doelgroepen uit en formuleren we de communicatieboodschap. Ook bevat het plan een lijst met ideeën voor de middelenmix die je in kunt zetten om je doelgroep te bereiken mee. Van infographic tot landingspagina, uitleganimaties, testimonials, interviews, on- en offline advertenties of een heuse ‘tour’: we bedenken een uitgebreide mix met fasering waarin je alle doelgroepen meerdere keren bereikt, om zo van de kracht van herhaling te kunnen profiteren.
Het voordeel van werken met (een) BAAS? Terwijl jij dacht één expertise in te huren, krijg je er een heleboel extra bij. Op de achtergrond staat er namelijk een heel team specialisten voor je klaar. Zo ervaar je de voordelen van korte lijntjes en één contactpersoon, maar heb je als je dat wil ook direct een vaste partner voor de uitwerking van het verdere proces.
Sta je voor een vraagstuk over een lastig of gevoelig onderwerp en kun je wel wat communicatieadvies gebruiken? Van communicatie rondom een verhuizing, overname of bestuurswissel tot crisiscommunicatie: communicatieadvies kun je bij BAAS Marketing & Communicatie inwinnen over allerlei verschillende onderwerpen.