Borrelpraat met Bureau Schmidt
Als je gaat solliciteren, weet je vaak nog niet hoe het écht is om bij het bedrijf te werken. Dat ontdek je pas tijdens je eerste werkdagen. Om nieuwe medewerkers aan te trekken voor ingenieurs- en adviesbureau Bureau Schmidt, geven we daarom een uniek kijkje binnen het bedrijf, nog vóór je überhaupt gesolliciteerd hebt. Zo krijg je alvast een beeld van de sfeer binnen het bedrijf en leer je je potentiële nieuwe collega’s kennen.
De BS-filosofie en sfeer
Toevallig weten we dat het met de werksfeer en het teamgevoel bij Bureau Schmidt meer dan goed zit. Aan ons de taak om dit ook online te laten zien. We omschrijven de medewerkers daar graag als ‘sociale techneuten’. Naast hard werken, maken ze altijd tijd voor een praatje of een (flauwe) grap. Iedereen kent elkaar, is bereid te helpen en de lijntjes zijn kort. Zoals ze zelf zeggen: “Al zijn we soms een tikkeltje eigenwijs, samen gaan we voor het beste resultaat”. En hoe kun je die sfeer nou beter overbrengen dan met bewegend beeld?
Medewerkers aan het woord
Hoe het is om bij Bureau Schmidt te werken? Aan welke projecten er wordt gewerkt? En hoe de vrijdagmiddagborrel eruitziet? Dat weten de medewerkers zelf natuurlijk het beste. Daarom zetten we hen – in de herkenbare paarse Bureau Schmidt stoel – voor de camera, zonder script of ingestudeerde teksten. Wil je weten hoe het écht is om bij Bureau Schmidt te werken? Dan hoef je alleen nog maar de ‘Borrelpraat’-afleveringen te bekijken.
Borrelpraat met Bureau Schmidt
Het videoformat ‘Borrelpraat’ is geïnspireerd op de altijd gezellige vrijdagmiddagborrels bij Bureau Schmidt. Per aflevering komen er twee medewerkers aan het woord, die onder het genot van een borrel vragen beantwoorden over de sfeer binnen het team, de werkzaamheden die ze doen én waarom ze zo trots zijn om te werken bij BS. Een echt ‘kijkje in de keuken’. In totaal maakten we acht afleveringen. Naast de hoofdvestiging in Leeuwarden – op loopafstand van ons eigen kantoor – reisden we voor de opnames af naar Groningen, Zwolle en Heerhugowaard.
Kom dan bij ons
Na het opnemen en editen, werden de video’s natuurlijk online gedeeld met het grote publiek. We maakten een aparte landingspagina met de url: komdanbijons.nl. Weer eens wat anders dan de standaard ‘werken bij’-pagina. Door het delen van korte trailers zorgen we via social media voor extra bereik. En ben je enthousiast geworden van de video? Dan kun je direct doorklikken naar de vacatures om te solliciteren. Eerst eens offline kennismaken? Dan ben je bij Bureau Schmidt van harte welkom voor een kop koffie. Óf een borrel!
In de huidige arbeidsmarkt is het voor veel werkgevers lastig om goed personeel te vinden. Wat dacht je van een creatieve campagne, om werken bij jouw bedrijf of organisatie te promoten? BAAS helpt je graag!